EGZOST ARACIN NEFES VERMESİNİ SAGLAYAN AKCİĞERİDİR.
MOTORUN İÇİNE EMME MANİFOLDU VASITASIYLA ALINIP ATEŞLEME SİSTEMİ SAYESİNDE YANAN SIKIŞMIŞ GAZIN MOTOR BLOĞUNDAN ATILMASINI SAĞLAYAN TEK ÇIKŞ YOLUDUR. BU ÇIKŞ YOLU NE KADAR SAĞLIKLI OLURSA MOTORUN DÜZENİ ÇALIŞMA PERFORMANSI VE ÖMÜRÜ O DERECE BAŞARILI OLUR.
EGZOST SİSTEMİ ARACA UYGUN İMAL VE MONTAJ EDİLMELİDİR. EGZOST GÖVDESİNİN İÇİNDE YANMA ODALARI BULUNUR. BU ODALARDA SIKŞAN GAZ HEM SİBOP VAZİFESİ GÖREREK MOTORUN KOMPRESYON TUTMASINI SAĞLAR HEMDE GÜRÜLTÜNÜN AZAMASINI SAĞLAR. İÇ SİSTEMİ DAR OLAN EGZOSTLAR MOTORDA SIKIŞMA VE HARARETE İÇ SİSTEMİ ÇOK GENİŞ OLAN EGZOSTLAR İSE GÜRÜLTÜ VE MOTOR AŞIINMASINA SEBEP OLUR. BU NEDENLE ARAÇLARDA BULUNAN KATALİZATÖR SİSTEMLERİ İPTAL EDİLMEMELİ HASAR GÖRDÜĞÜNDE ASLINA UYGUN OLARAK DEĞİŞTİRİLMELİDİR.